Élje át a kényelem FELEMELŐ érzését!

Általános Szerződési Feltételek

Élje át a kényelem felemelő érzését!

Három Főnix Kft.

1. Bevezető rendelkezések

1.1. Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban, mint ÁSZF) 2023. december 1. napjától visszavonásig, vagy az ezt módosító új Általános Szerződési Feltételek kiadásáig érvényesek.

1.2. Az ÁSZF-ben rögzített feltételek irányadók azon szerződések (továbbiakban, mint Szerződés) esetén, amelyek a Három Főnix Kft., mint vállalkozó (továbbiakban, mint Vállalkozó) valamint a megrendelő (továbbiakban, mint Megrendelő) között (a Vállalkozó és a Megrendelő együtt továbbiakban, mint Felek) jönnek létre a Vállalkozó által forgalmazott beltéri liftek és lépcsőliftek (a továbbiakban:t ermékek) forgalmazása, és/vagy a termékek szállítása, felszerelése, beüzemelése és javítása (a továbbiakban együtt: szolgáltatások) tárgyában.

1.3. A Vállalkozó a termékek értékesítését, helyszínre szállítását, beszerelését, beüzemelését, illetve javítását végző gazdasági társaság.  

1.4. Az ÁSZF rendelkezései kizárólag akkor alkalmazandók, amennyiben azok nem ellentétesek a Szerződés  rendelkezéseivel.  

2. A Szerződés létrejötte

2.1. A Szerződés abban az esetben jön létre, ha a Megrendelő írásban megrendelést küld a Vállalkozónak, aki
azt írásban (levélben, vagy e-mailben) visszaigazolja.

2.2. Megrendelő és Vállalkozó egyedi vállalkozói szerződést írnak alá.

2.3. Ha a Vállalkozó a megrendelést valamely lényeges részében eltérő tartalommal igazolja vissza, akkor az új
ajánlattételnek minősül és csak a Megrendelő megerősítésével jön létre érvényesen a Szerződés.

2.4. Megrendeléskor, számla ellenében, a megrendelt termékek és/vagy szolgáltatások, előzetesen megküldött  ajánlatban szereplő értékének legalább 50%-nak megfelelő összegű előleg fizetendő, a fennmaradó összeg kifizetése a termék átadásakor, illetve felszereléskor történik. A külön nem nevesített, jogcím nélkül átadott összeg előlegnek minősül. 

2.5. A létrejött szerződés alapján a Megrendelő köteles a megrendelt termékek és szolgáltatások árát  megfizetni.  

2.6. A Szerződés létrejötte helyének a Vállalkozó székhelye minősül.

  3. Árak és Fizetés 

3.1. Az egyedi ajánlatokban szereplő árak az ajánlatadás napjától számított 30 napig, illetve a vállalt határidőig  érvényesek. Az egyedi ajánlat elfogadására nyitva álló határidő lejárta után az ajánlat hatálytalanná válik.  

3.2. A fizetés határideje a számla kiállítását, vagy ha ez korábbi, a termék átvételét követő 3 nap, ha az eseti vállalkozói szerződés másként nem rendelkezik.  

3.3. A Vállalkozó felé teljesítés napja az összeg készpénzben történő átadásának vagy a Vállalkozó bankszámláján történő jóváírásának napja.

3.4. A megvalósult rész-szállítások és/vagy részteljesítés esetén a Vállalkozó jogosult a már megtörtént teljesítéseket kiszámlázni. Amennyiben a Megrendelő a rész-szállítások illetve teljesítések esetén fizetési  kötelezettségeit határidőre nem teljesíti, vagy a Vállalkozónak alapos kétsége merül fel a Megrendelő  fizetőképességét illetően, akkor a Vállalkozó jogosult a további rész-szállításokat és teljesítéseket  visszatartani. Ha a megrendelő fizetési késedelembe kerül a Vállalkozó jogosult az adott időponttól  kezdődően az MNB mindenkori alapul szolgáló kamatlábánál 10%-al magasabb kamatot kérni  kártérítésként, melyet a Vállalkozó a Megrendelő felé késedelmi kamatként számláz ki. Fizetési késedelem  esetén a Vállalkozó követelését eladhatja harmadik félnek. A fizetési késedelemből származó összes  többletköltség, a fenti késedelmi kamaton felül a Megrendelőt terheli.

4. Szállítási és teljesítési határidők  

4.1. A kötelező érvényű szállítási vagy teljesítési határidőket írásban szükséges meghatározni. Ha a szállítás vagy teljesítés olyan okok miatt késik, melyért az Eladó nem tehető felelőssé (közlekedési zavarok, sztrájk,  tűz-, és vízkárok, áramkimaradás és egyéb üzemzavarok, hatósági intézkedések, anyaghiány vagy más  elháríthatatlan esemény miatt részben vagy egészben késik) akkor, az Eladó jogosult a szállítási határidőt az akadályoztatás időtartamával pótlólagosan meghosszabbítani, vagy a szerződés még nem teljesített  részétől részben vagy teljesen visszalépni. Ha az akadályoztatás 8 hétnél tovább tart a Megrendelő  jogosult a szerződés még nem teljesített részére vonatkozóan visszalépni. A felek egyedi megállapodás  keretén belül, a megrendelés leadása alkalmával, de annak visszaigazolása előtt, írásban állapodhatnak  meg kötbér fizetésében. Megrendelő nem jogosult elállni 30 napot meg nem haladó, egyéb okból felmerülő  késedelem esetén sem.  

4.2. A megrendelt terméket a Vállalkozó a helyszínre szállítja, a Megrendelővel email útján vagy telefonon egyeztetett időpontban.  

4.3. Vállalkozó a terméket a Megrendelő részére csak abban az esetben köteles átadni, ha a Megrendelő a vételárat vagy annak aktuálisan esedékes részét megfizette.  

4.4. A termék átadásával a kárveszély átszáll a Megrendelőre.

4.5. Amennyiben az átadást követő 3 munkanapon belül a megrendelő írásban nem emel kifogást a termékek vagy szolgáltatások minősége ellen, úgy azokat megfelelőnek ítélte. Későbbiekben nem hivatkozhat hibás teljesítésre. A számla teljesítésének ezt kifogásként nem hozhatja fel. 

5. Helyszíni felmérés

5.1. A Megrendelő külön kérésére, a termékek gyártása  előtti pontosítás végett, Budapesten és 10 km-es körzetén belül ingyenesen felmérést végez a Vállalkozó. Az ennél nagyobb távolságban végzett felmérésért a Vállalkozó felmérési díjat számolhat fel.  

5.2. Amennyiben a felszerelés megrendelését a Megrendelő visszavonja, úgy a felmérés díját a Megrendelő  köteles a Vállalkozó részére megfizetni.

6. Helyszíni szerelés, kivitelezés  

6.1. Külön megegyezés, árajánlat, megrendelés visszaigazolás alapján a Vállalkozó az elkészült termékeket a  helyszínre szállítja, felszereli és beüzemeli. A Megrendelő, vagy megbízottja jelenléte nélkül a szerelési  munkák nem kezdhetők el.  

6.2. A szerelési díj tartalmazza a felszereléshez szükséges segédanyagokat is.  

6.3. Megrendelő a Vállalkozóval egyeztetett rendes munkaidő alatti (munkanapokon 8:00-16:00 közötti)  időpontban biztosítja a megrendelt termék felszerelésének lehetőségét, mind a fizikai  hozzáférhetőség terén, mind áramellátás biztosításával. Amennyiben a terület előkészítésére nem kerül sor, a Vállalkozó jogosult a szerelést legfeljebb 30 nappal elhalasztani, (amely esetben a többletköltségek viselésére a Megrendelő köteles), vagy akár a szerződést – Megrendelőnek felróható meghiúsulási ok miatt – akár a szerelés tekintetében, akár teljes egészében felmondani.  

6.4. A helyszínen a szerelést, beüzemelést a Megrendelő köteles ellenőrizni; amennyiben e kötelezettségének sem  személyesen, sem megbízottja útján nem tesz eleget, úgy a termékek hiánytalanul átadottnak és hibátlanul  beszereltnek és beüzemeltnek minősülnek.  

6.5. A Megrendelő által megadott szerelési adatok valóságtartalmáért, azok teljeskörűségéért, helyes és pontos voltáért a Vállalkozó nem felel. A Vállalkozó ezúton felhívja a figyelmet arra, hogy egyes adatok csak  roncsolásos vizsgálatok (pl. fúrás) útján megismerhetők, amelyek elvégzése / elvégeztetése, illetve a  helyszíni adottságok pontos ismertetése Megrendelő kötelessége, az ezek elmaradásából eredő hátrányok (pl. morzsolódó fal, előre nem ismert gipszkarton fal, álmennyezet, külső hőszigetelés) kockázatát  Megrendelő viseli. A jelen pont szerinti okok, így pl. a Megrendelő által adott téves vagy félrevezető  információk miatt felmerülő többletköltségeket (újragyártás, tervezettől eltérő technikai megvalósítás  miatti és egyéb szerelési többletköltségek, szerelési idő elhúzódása stb.) a Megrendelő a Vállalkozó felé  megtéríteni köteles.  

6.6. A Vállalkozót a Megrendelő köteles tájékoztatni a szerelést előre nem látható módon befolyásoló  tényezőkről, így különösen az eltakart (levakolt, befalazott, lambéria, álmennyezet által fedett stb.) a falakban futó csövekről, vezetékekről, a falakban található betonkoszorúk, kémények, csövek, vezetékek stb. létéről. Ennek elmaradása esetén Vállalkozó nem vállal felelősséget az ezek sérüléséből eredő károkért.  

6.7. A felszerelés szükségszerű sérülésekkel járhat. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy, ezek kijavítása, illetve az utómunkálatok (rendrakás, takarítás stb.) az ő terhére esik. Amennyiben a Megrendelő a szereléssel együtt járó munkák, vagy az azt megelőző feltárások elvégzését megtagadja, Vállalkozó jogosult a szerelést legfeljebb 30 nappal elhalasztani (amely esetben a többletköltségek viselésére a Megrendelő köteles), vagy akár a szerződést – Megrendelőnek felróható meghiúsulási ok miatt – akár a szerelés tekintetében, akár teljes egészében felmondani.  

6.8. Megrendelő tudomásul veszi, hogy a szerelések során a munkák jelentős zajhatással járhatnak, és az ezzel  kapcsolatos igényéről ezúton lemond. 

6.9. Kültéri berendezés szerelése esetén a Megrendelő tudomásul veszi, hogy Vállalkozó jogosult a szerelést megtagadni, ha megítélése alapján az  időjárás a munkát lehetetlenné teszi, vagy nagymértékben akadályozza, vagy egyéb, jelentős személyi / vagyoni kárral fenyeget. Megrendelő tudomásul veszi, hogy a szerelés megtagadása az adott napra szól, a már megtagadott szerelés az időjárás később kedvezőbbé változása esetén sem lesz megtartható az adott napon. Ez esetben Felek haladéktalanul kötelesek új szerelési időpontot egyeztetni.  

7. Vállalkozó egyéb kötelezettségei

7.1. A megrendelt termékeket a Vállalkozó köteles az iparági gyakorlatnak megfelelően, a legjobb tudása szerint, a Megrendelő által megadott adatoknak megfelelően, vagy külön megállapodás szerint helyszínen végzett felmérés alapján határidőre felszerelni.  

7.2. Vállalkozó köteles a megrendelésben foglaltaknak a saját gyakorlatának megfelelő módon és az elvárt szakmai minőségben eleget tenni.  

7.3. A Megrendelő érdeklődése esetén a Vállalkozó köteles tájékoztatást adni a teljesítés aktuális állapotáról és a  tervezetthez képest szükséges változtatásokról, az esetlegesen felmerülő akadályokról. Vállalkozó  érdekkörébe nem tartozó oknak minősül, ha a Megrendelő által megrendelt anyag már nincs gyártásban, vagy azt a Vállalkozó beszállítója csak jelentős késéssel juttatja el Vállalkozóhoz. Vállalkozó az esetleges akadályozó tényezőkről az azokról történő tudomásszerzését követően, haladéktalanul beszámol a Megrendelőnek. E tájékoztatás fényében a Megrendelő 5 napon belül elállhat, vagy elfogadhat egy, a Vállalkozó által felajánlott alternatív megoldást (pl. más árnyalatú anyag választása, stb.).

8. Jótállás, szavatosság  

8.1. Megrendelő kijelenti, hogy a termékek mintáit, azok műszaki jellemzőit előzetesen megismerte és elfogadta.  

8.2. A Vállalkozó minden általa forgalmazott termékre 2 év jótállást vállal. A Vállalkozóval szemben a jótállási jogok érvényesítésén felül kárigény nem terjeszthető elő.

8.3. Vállalkozó mentesül a jótállás alól, a Megrendelő által  

– helytelenül tárolt,  

– nem szakszerűen beépített vagy beállított,  

– nem rendeltetésszerűen használt,  

– nem Vállalkozó által javított,  

– nem Vállalkozó által átalakított,  

– szokásosnak nem minősülő körülmény miatt idő előtt elhasználódott vagy meghibásodott termékek vonatkozásában.  

8.4. Anyagi felelősséget a vállalkozó csak az őt megillető és ténylegesen megfizetett díj erejéig vállal. Vállalkozó a jótállási jogok alapján vele szemben érvényesíthető kárigények megtérítésére nem köteles. Megrendelő  tudomásul veszi, hogy a díj összege kifejezetten ezen korlátozó rendelkezésekre figyelemmel került  megállapításra.  

9. Felek késedelme

9.1. Megrendelő fizetési késedelme esetén Vállalkozó a mindenkor jegybanki alapkamat kétszeresének megfelelő, de legalább évi 20% mértékű késedelmi kamatra jogosult.  

9.2. Amennyiben a teljesítés a Megrendelő felróható magatartás miatt meghiúsul, a teljes vételárat valamint 10% kötbért köteles megfizetni.  

9.3. Amennyiben a vállalkozó nem tudja a terméket a vállalt határidőre leszállítani, vagy a szolgáltatásokat teljesíteni, abban az esetben kötbért köteles fizetni. A kötbér napi mértéke a bruttó vállalkozói díj 0,1%-a, azonban mindösszesen nem lehet több, mint a bruttó vállalkozói díj 10%-a.  

9.4. Vállalkozó felelőssége nem terjed ki a hatósági eljárások, jogviták, harmadik személy magatartása, beszállítói, postai, futárpostai és alvállalkozói hibák és késedelmek miatti késedelmekért, valamint a rendkívüli közúti események (különleges időjárási körülmények, tüntetések és utcai felvonulások,  útlezárások, balesetek stb. okán), a sztrájkok és a jogellenes munkabeszüntetések miatti késedelemért.  

10.Tulajdonjog fenntartás 

10.1. Megrendelő a termékek tulajdonjogát csak a teljes vételár maradéktalan kifizetésekor szerzi meg.  

10.2. Jelen ÁSZF felhatalmazza Vállalkozót arra, hogy az általa átadott, de át nem ruházott tulajdonjogú termékek vonatkozásában birtokvédelemmel éljen. Vállalkozó jogosult arra, hogy a már felszerelt termékeket Megrendelő 15 napon túli fizetési késedelme esetén Megrendelő költségére leszerelje, vagy leszereltesse. Az e leszereléssel okozott károkozások – a szándékos károkozás kivételével – tekintetében Vállalkozó a felelősséget teljes mértékben kizárja.  

11. A Szerződés megszűnése

11.1. Megszűnik a Szerződés, ha az teljesül, vagy annak teljesítése lehetetlenné válik. Felek rögzítik, hogy a Szerződés megvalósításával összhangban történő, a Szerződés lényegét nem érintő szükségképpeni  módosítások felmerültét nem tekintik olyan tényezőnek, amelyek az eredeti Szerződés teljesítését ellehetetlenítenék. 

11.2. Megrendelő jogosult a megrendelést követően, 3 munkanapon belül a megrendeléstől elállni, mely esetben  köteles a Vállalkozó addig keletkezett költségeit megtéríteni (például felmérési díj). Az ezen időpontnál  később közölt elállásra a Megrendelő nem jogosult és köteles a teljes szerződéses vételárat a Vállalkozó részére megfizetni.  

11.3. Vállalkozó a kapott előleg visszafizetésére csak akkor köteles, ha a Szerződés meghiúsulása neki felróható, vagy az ő érdekkörében felmerülő okból következett be.  

12. Képviselet, értesítések  

12.1. Jelen szerződés alkalmazásában Megrendelő képviselőjének, és a nevében eljárni, aláírni jogosult  személynek minősül különösen a Megrendelő hozzátartozója, alkalmazottja, megbízottja, teljesítési  segédje, valamint az a személy, aki a Megrendelő pecsétjével rendelkezik, vagy aki a teljesítés helyén és  időpontjában jelen van és a Megrendelő nevében eljár vagy aláír. Az ilyen személyek vonatkozásában a Megrendelő a megbízott képviseleti / cégjegyzési jogkörének korlátozottságára vagy hiányára nem  hivatkozhat.  

12.2. Felek rögzítik, hogy az egymáshoz címzett jognyilatkozataikat közöltnek tekintik Könyvelt levélpostai  küldemény útján történő kézbesítés esetén akkor, ha a küldeményt szabályszerűen átveszik (az átvétel napján), vagy annak átadását kétszer kísérlik meg (az eredménytelen kézbesítéstől számított 5. munkanapon, vagy ha a másik fél külföldi, a 15. napon).  

12.3. Felek rögzítik, hogy Vállalkozó Megrendelőnek küldött e-mail üzenetei közöltnek minősülnek akkor, ha arról a Vállalkozóhoz visszaigazolás érkezik; ennek hiányában kézbesítettnek minősülnek a küldést követő 2. napon.  

13. Egyéb rendelkezés

13.1. A Felek közti jognyilatkozatok érvényességi kelléke azok írásba foglalása.  

13.2. Az ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyv rendelkezései az irányadóak.  

13.3. Vállalkozó jelen ÁSZF-et szabadon módosíthatja. Bármely módosítás abban az időpontban lép hatályba,  amikor a módosítás szövege a Vállalkozó online elérhetőségén (www.liftnekem.hu weboldalon) megjelenik.  

13.4. Jogvita esetén a szerződő felek megkísérlik azt békés módon rendezni. Szerződő felek a szerződéskötéssel  kapcsolatos jogvitájuk esetére kikötik a BUDAPESTI II. ÉS III. KERÜLETI BÍRÓSÁG kizárólagos illetékességét.

Három Főnix  Kft.  
Budapest, 2023. december 1. 

Három Főnix Kft. 1221. Budapest, Alkotmány u. 58.

Tel: +36 70 293 4463

E-mail: info@liftnekem.hu

www.liftnekem.hu